Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Ο κόσμος θα αλλάξει μόνο αν αλλάξουμε εμείς


Το αδιαχώρητο γινόταν χθες στη ΔΕΗ Γλυφάδας. Η ουρά διέσχιζε τη λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου , « για να μην ξεχνάμε και τον χαρισματικό ηγέτη», όπως σχολίασε μία σικ κυρία, που πήρε άμεσα απάντηση από το διπλανό της : «Μα και η Ν.Δ. δεν πάει πίσω. Κατέστρεψε την Ελλάδα».
«Σημασία έχει ποιος έκανε την αρχή. Αυτός είναι υπεύθυνος » ανταπάντησε η εν λόγω κυρία, η οποία δεν άφηνε καρφίτσα να πέσει κάτω. Παραλίγο να απειληθεί σύρραξη, αν κάποιος δεν άλλαζε θέμα συζήτησης.
«Το κατάστημα της ΔΕΗ στη Βάρη έκλεισε και έρχονται να εξυπηρετηθούν εδώ όλα τα Νότια προάστια. Για αυτό γίνεται χαμός .»

Γύρω μου παρατηρούσα ανθρώπους κατηφείς, καταθλιπτικούς βυθισμένους στον κόσμο τους και στα προβλήματά τους που προχωρούσαν , σαν καλοκουρδισμένα ρομποτάκια να κάνουν το καθήκον τους.

Από τις σκέψεις μου με έβγαλε ένας ηλικιωμένος συμπολίτης μου με πολύ γερμένους ώμους αλλά με ένα χαμόγελο, σαν γλυκιά μουσική, που έσπασε τη σιωπή βγάζοντας κραυγή απόγνωσης:

«Σαν ραγιάδες τρέχουμε να πληρώσουμε τα χαράτσια κι ας γνωρίζουμε ότι είναι αντισυνταγματικά. Δεν αντιστεκόμαστε σε αυτή τη νέα κατοχή. Εμείς, τότε αγωνιστήκαμε ενωμένοι για να είσθε εσείς σήμερα ελεύθεροι. Δεν ονειρευτήκαμε αυτή την Ελλάδα. Είμαστε υπεύθυνοι για τα δεινά μας .»

Κάποιοι μειδίασαν, άλλοι τον κοιτούσαν ειρωνικά και μια καλοβαλμένη κυρία που επάνω της φύσαγε το χρήμα απευθυνόμενη στο γεράκο του είπε:

«Μα για ποια κατοχή μιλάτε κύριε; Πάτε καλά; Σαφώς και δεν ξέρετε, τι σημαίνει κατοχή. Βλέπετε γύρω σας πεινασμένους και εξαθλιωμένους; Πού είναι; Δείξτε μου ...»

Στη κουβέντα μπήκε ένας καλοστεκούμενος 75χρνος για να ρίξει κι άλλο λάδι στη φωτιά:

«Δεν ντρέπεσαι; Τι πράγματα είναι αυτά που λες; Βλέπεις μήπως τουμπανιασμένα πτώματα ή σκελετωμένους από την πείνα ανθρώπους; Δεν αγαπάς την Ελλάδα και η Ελλάδα χρειάζεται να τη στηρίξουμε για να μην πεθάνει . Της το οφείλουμε όλοι μας. Κι ο Σαμαράς θα βοηθήσει και κάνει τα μάλα προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν βλέπεις το πλεόνασμα και την έξοδό μας σύντομα στις αγορές; Αλλά που να τα καταλάβεις αυτά...»

Ένας νεαρός που στεκόταν στο πλάι και είχε ανάψει το αίμα του γύρισε, τον κοίταξε κατάματα και του είπε:

«Μα τι λες κύριέ μου; Από τον Άρη κατέβηκες; Ξέρεις πόσοι συνάνθρωποι μας φυτοζωούν και τρώνε από τα δικά σου πλούσια σκουπίδια; Ε σκουπίδι;»

Η κατάσταση άρχισε να ξεφεύγει..

«Ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε; Πρόσεξε πως μου μιλάς. Θα καλέσω την αστυνομία .»

Σκηνές απείρου κάλλους ξετυλίχτηκαν κι ενώ πλησιάζαμε στα ταμεία μια πρόωρα γερασμένη γυναίκα σωριάστηκε καταγής.

«Μη δίνετε σημασία. Υποκρίνεται για να μας πάρει τη σειρά. Τις ξέρω εγώ κάτι τέτοιες...» ανέφερε κάποιος ασυνείδητος.

Ένας ευαίσθητος 25χρονος έριξε λίγες σταγόνες νερού στο πρόσωπο της γυναίκας από το πλαστικό μπουκαλάκι που κρατούσε.

Εκείνη άνοιξε τα μάτια της, δάκρυσε, ζήτησε συγγνώμη και είπε:

«Δεν είναι τίποτα. Απλά έχω να φάω τρεις μέρες. Η πενιχρή σύνταξη του άντρα μου που είναι καρκινοπαθής ίσα- ίσα μας φτάνει να πληρώνουμε τα χαράτσια για να μη μας πάρουν το χαμόσπιτό μας... »

Ένα χέρι την ακούμπησε και της πρόσφερε μια τυρόπιτα.

Αυτό το απρόοπτο ήταν η καλύτερη απάντηση σε όλους αυτούς που ανταμώσαμε και αμφισβητούν την τραγωδία που βιώνει ο λαός μας.

Η ταμίας αμίλητη έπαιρνε το λογαριασμό και τα χρήματα κλείνοντας τα αυτιά της στις καλημέρες.

Στην έξοδο αντάμωσα τον αντάρτη του ΕΛΑΣ που έπασχε από βαριάς μορφής κύφωση αλλά πάντα χαμογελούσε.

«Πάντα να παλεύεις κόρη μου και να αντιστέκεται» μου είπε. Κράτησα τα λόγια του στην καρδιά μου και σκέφθηκα , αυτή τη ρήση που μας άφησαν κατά καιρούς τόσοι φιλόσοφοι.

«Ο κόσμος θα αλλάξει μόνο αν αλλάξουμε εμείς. »

Σμαράγδα Μιχαλιτσιάνου

Πηγή: toxwni.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας στο Χαλκιδική360.
Σας ενημερώνουμε ότι τα σχόλια θα αναθεωρούνται πριν δημοσιευτούν στο Χαλκιδική360, για αυτό μην ανησυχήσετε για την τυχόν καθυστέρηση στην εμφάνιση τους.Παρακαλούμε χρησιμοποιείτε μικρούς ελληνικούς χαρακτήρες!
Σχόλια σε αγγλικούς χαρακτήρες ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!