Σάββατο 17 Μαΐου 2014

Αντώνης Μιτζέλος- Την θέση την οποία καταλαμβάνει κάποιος είναι αυτή που πραγματικά ζητάει η ψυχή του-


Τα λόγια φενάκη, λίγα, φτωχά. Πως θα μπορούσα να περιγράψω ένα θρύλο της μουσικής, μία ιστορία. Τον συνάντησα Τετάρτη βράδυ στον Κεραμεικό. Ήμουν φοβισμένη. Ήρθα αντιμέτωπη με ένα όνειρο των παιδικών μου χρόνων. Του μιλούσα- μου μιλούσε. Απλός, ανθρώπινος. Δεν θύμιζε διόλου Σταρ και όμως είναι αληθινός Σταρ. Μου λέει συγκεκριμένα -Οι αληθινοί Σταρ είναι απλοί-!

Τραγουδήσαμε τις μουσικές του μελωδίες. Πως μπορεί να ξεχάσει κανείς τον -Φύλακα Άγγελο- σε στίχους Ελένη Ζιώγα και ερμηνεία του Ταλαντούχου Γιάννη Κότσιρα. Τους θρυλικούς -Τερμίτες- και πολλές- πολλές επιτυχίες.

Ο Αντώνης Μιτζέλος μιλά στο www.touristorama.com, για την μουσική, το -The Voice- την συνεργασία του με τον κ. Στέφανο Κορκολή, την γνωριμία του με την κ. Μελίνα Ασλανίδου αλλά και όλα τα μελλοντικά του σχέδια.
Μιλήστε μου για εσάς. Μουσικός- κιθαρίστας ή συνθέτης

      H μία ιδιότητα δεν αναιρεί την άλλη. Σε αντίθεση η μία συνδέει την άλλη και είναι άμεσα συνδεδεμένη με την γενικότερη εξέλιξη. Ξεκίνησα, σπουδάζοντας ένα μουσικό όργανο, στην πορεία το έμαθα. Σε μικρή ηλικία μου γεννήθηκε και η ανάγκη του δημιουργού. Σε νεαρή ηλικία έγραψα τα πρώτα μουσικά μου τραγούδια και συνεχίζω ακόμα και σήμερα να πράττω κατά τον ίδιο τρόπο. Να σας πω πως πριν δύο χρόνια περίπου- το 2012- ανακάλυψα μία νέα παράμετρο. Ποια είναι αυτή; To μπλέξιμο των ιδιοτήτων των οποίων φέρω. Ποιο είναι αυτό το μπλέξιμο; Ένας δεξιοτέχνης σε καλό επίπεδο που γράφει μουσική δική του και την ερμηνεύει ο ίδιος. Ο άνθρωπος αυτός στην Αρχαία Ελλάδα ονομάζεται – Κιθαρωδός-! Κιθαρωδία είναι το project το ποίο έχω ξεκινήσει πριν δύο χρόνια. Είναι ένα live time project. Όσο ζω δηλαδή θα κάνω αυτό, παράλληλα με οποιαδήποτε άλλη εργασία ή συνεργασία μου προκύπτει! Η βάση του είναι αυτή ακριβώς που σας περιέγραψα. Η μουσική που έχω γράψει που παίζω ο ίδιος δεξιοτεχνικά με την κιθάρα μου και την ερμηνεύω πάλι ο ίδιος. Είναι ένα ανοιχτό project, παγκόσμιο, μεγάλο, διαχρονικό. Ξεκίνησε το 1200Π.Χ και φτάνει μέχρι σήμερα. Η συναυλία που κάνουμε με το project της κιθαρωδίας είναι την Ημέρα της Ευρωπαϊκής Μουσικής 21 του Ιούνη. Να σας πω την αλήθεια δεν ξέρω αν θα πραγματοποιηθεί το έθιμο! Εμείς πάντως έχουμε ζητήσει κάποιους Αρχαιολογικούς χώρους. Περιμένουμε απαντήσεις σχετικά με το συγκεκριμένα θέμα για να δούμε που εντέλει θα –παίξουμε-!

Θα παίξετε με ποίους;

Εγώ με την κιθαρωδία μου- Αντώνης Μιτζέλος σαν συνθέτης και παίχτης και με μία παιδική χορωδία 60 ατόμων, τη χορωδία - Έμπνευσης-  με την Σοπράνο Μαρία Σοντάκη. Θα παίξουμε δικό μου υλικό και συνθέσεις. Εκτός από δικές μου και του Πέρσελ -ένας παλιός Εγγλέζος συνθέτης-.

Ένας καλλιτέχνης σαν κι εσάς που έχει καταγράψει στο βιογραφικό του πολλές επιτυχίες, γιατί βρίσκεται πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας;

Γιατί αν είχε επιλέξει τα φώτα της δημοσιότητας θα κρατούσε η φήμη του μία πενταετία. Κι εγώ ήδη μετρώ 35. Είναι τόσο απλό. Είναι φύση και θέση. Την θέση την οποία καταλαμβάνει κάποιος είναι αυτή που πραγματικά ζητάει η ψυχή του. Ήμουν πάντα ο άνθρωπος που γράφει την μουσική, που την ενορχηστρώνει, που την προτείνει, που κάνει τις παραγωγές, που επιλέγει τους ανθρώπους που θα το πράξουν και τους διδάσκει τον τρόπο. Παρόλαυτά είμαι και performer, κάνω τα δικά μου πράγματα όλα αυτά τα χρόνια. Δεν έψαξα ποτέ την προβολή, συγκεκριμένα την μεγάλη προβολή μέσα από τα media. H προβολή δεν με ευχαριστεί και τόσο αλλά και δεν με δυσαρεστεί γιατί χωρίς αυτή πλέον δεν κάνεις τίποτα. Είμαι σε ένα μέσο επίπεδο δημοσιότητος και αναγνωρισημότητος το οποίο μπορεί να μου γεμίσει ισα- ίσα ένα μικρό χώρο ώστε να ευχαριστηθώ, να παίξω την μουσική μου και να ζήσω από αυτό!

Τι σας άφησαν οι- Τερμίτες-

Οι Τερμίτες είναι η προέκταση της εφηβείας. Ξεκινήσαμε ως έφηβοι και το προεκτείναμε ως τα 30 μας σχεδόν. –Εγώ- οι συνοδοιπόροι μου ήταν λίγο μεγαλύτεροι. Γαλουχήθηκα με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα αλλά και τους υπόλοιπους όσο αφορά το χρώμα και την αισθητική του Ελληνικού τραγουδιού το οποίο υπηρετήσαμε! Με τους- Τερμίτες- ξεκινήσαμε να κάνουμε ένα είδος παγκόσμιας μουσικής ροκ, progressive rock που είχε ένα χαρακτήρα βυζαντινό. Στον πρώτο μας δίσκο αποτύχαμε οικτρά, ο δεύτερος δίσκος μετά από 25- 30 χρόνια τώρα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα must στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα τελείως άγνωστος τώρα. Έτσι στραφήκαμε και κάναμε το Ελληνικό τραγούδι. Δεν μας πήγε καθόλου άσχημα. Το Ελληνικό τραγούδι που συνεχίζουμε σήμερα να υπηρετούμε και εγώ αλλά και ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας αλληλοεπηρεαστήκαμε μέσα στα χρόνια των –Τερμιτών-. Επίσης κατορθώσαμε ως έφηβοι και μετά έφηβοι για μια δεκαετία τουλάχιστον όσο ήμασταν Αμερική, κατορθώσαμε να περιγράψουμε τη ζωή μας, την γ εννιά μας, την πόλη μας. Ήμασταν εμείς και άλλη μία μπάντα. Για μία δεκαετία δυστυχώς ήμασταν μόνο εμείς στην Ελλάδα. Δεν υπήρχε τίποτε άλλο. Ήταν η άλλη πλευρά η λαϊκή, υπήρχε η trash. Aπαραίτητο σε όλες τις κοινωνίες. Υπήρχε το καλό λαϊκό και το σύγχρονο Ελληνικό τραγούδι.

Στο –The Voice- σταθήκατε στο πλευρό της κ. Μελίνας Ασλανίδου. Μιλήστε μου για αυτή την εμπειρία σας.

Την Μελίνα την γνωρίζω πάρα πολλά χρόνια. Την ξέρω από τα χρόνια που πρωτοξεκίνησε στην Θεσσαλονίκη. Ήμουν φανατικός και πήγαινα την άκουγα πάντα όταν σχόλαγα από τις παραστάσεις που είχα τότε με την κ. Ελευθερία Αρβανιτάκη, τον κ. Γιάννη Κότσιρα, τις δικές μου. Μου άρεσε πάρα πολύ. Ήθελα να ακούω πάντα το Μελινάκι. Έκανε τα τραγούδια της, έχει κάνει 2 με 3 δίσκους από τότε. Έχει προσωπικό χαρακτήρα, έχει εξελίξει την χροιά της. Ως τώρα δεν είχαμε συνεργαστεί. Δεν μας είχε δοθεί οι ευκαιρία να της γράψω μουσική ή να κάνουμε κοινές εμφανίσεις. Πέρσι ένιωσα πως ήταν έτοιμη να λάβει αυτή την ευλογία και να λάβω κι εγώ την δική της χαρά. Αποτέλεσμα; Της πρότεινα να τραγουδήσει ένα δικό μου τραγούδι, το οποίο συμπεριλαμβάνεται σε μία ταινία η οποία ονομάζεται – Κοινός παρονομαστής- το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό το οποίο η Μελίνα τραγουδάει το τραγούδι των τίτλων. Στίχοι του κ. Τσακούλια. Η Μελίνα το ερμηνεύει στις συναυλίες της με εξαιρετικό τρόπο και πάει μάλιστα πολύ καλά! Είμαι ευχαριστημένος. Μέσα από όλο αυτό μου τηλεφωνεί. Και μου ζήτησε να συνεργαστούμε στο –The Voice-. Να σας πω πως μέχρι τώρα ήμουν πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας κατ επιλογήν. Το –The Voice- ήταν μία διαφορετική πρόταση. Δεν ήταν διόλου πρόχειρο. Έδειξε μεγάλη σημασία στην λεπτομέρεια και σεβασμό στα παιδιά! Είχε τους καλύτερους να διδάξουν τα παιδιά. Τα παιδιά ήταν επίσης επιλεγμένα ορθά. Ήταν ένα παιχνίδι αξιοκρατικό. Ήταν επαγγελματίες, είχαν υψηλότατο επίπεδο. Η ορχήστρα ήταν ζωντανή, κάτι πολύ σημαντικό για εμένα, γινόντουσαν πρόβες και τα Live ήταν ζωντανά. Κανείς δεν τραγούδησε playback. Είχε όλες τις προδιαγραφές, ώστε να δεχτώ να εμφανιστώ στην τηλεόραση έστω για ένα λεπτό. Κάθε Παρασκευή, συγκεκριμένα εγώ,εμφανίστηκα μόνο για τέσσερις Παρασκευές. Όλη την υπόλοιπη βδομάδα ασχολιόμουν με τα παιδιά. Γινόταν η διδασκαλία, οι πρόβες, οι επιλογές, οι κατευθύνσεις της καριέρας. Άλλωστε αυτή είναι η δουλειά μου. Αυτό κάνω 35χρόνια στην δισκογραφία. Κύριο μέλημά μου ήταν να βοηθήσω, να ενισχύσω την φίλη μου την Μελίνα.

Σε κάποια συνέντευξή σας αναφέρατε πως δεν θα συνεργαστείτε με κάποιο παίχτη από το – Τhe Voice-. Γιατί

Η δουλειά μου είναι να βρίσκω εγώ νέα ταλέντα. Επιλέγω να συνεργαστώ με εκείνα τα παιδιά που πάνε και παίζουν στις μουσικές σκηνές με μία κιθάρα με ένα κουτσό πιάνο και αγωνίζονται. Γράφουν μόνα τους τα τραγούδια τους και τα ενορχηστρώνουν. Αυτά τα παιδιά παιδεύονται λοιπόν και αγωνιούν . Κτίζουν προσωπικό πυρήνα με την αξία τους. Αυτοί είναι οι επόμενοι Σταρ. Αυτοί που βγαίνουν από τα κανάλια δεν έγιναν ποτέ Σταρ. Μαρτυράς μου ο Θεός. Πώς να επενδύσω σε έναν άνθρωπο, που έχει πει ήδη 3- 4 τραγούδια άσχετα με το δικό μου ηχόχρωμα, ιστορία και την αισθητική. Τραγούδια άλλων καλλιτεχνών. Γιατί να τους ξεκινήσω εγώ; Έχουν ήδη κάνει 2.000.000 ή 3.000.000 views στο youtube και θεωρούν τον εαυτό τους πετυχημένο! Τα παιδιά της 16αδας, πήγαιναν σε όλες τις εκπομπές του Ant1 με μία τηλεθέαση εκατομμύρια μάτια. Πώς να του πεις αυτού του ανθρώπου, τι να πει, τι να κάνει, τι να βάλει!

Η αλήθεια της τέχνης δεν είναι αυτή! Υπάρχει μία μεγάλη διαφωνία. Υπάρχει μία διασάλευση του κεντρικού στόχου και σκοπού της τέχνης. Στις σύγχρονες Ευρωπαϊκές κοινωνίες και τις Αμερικάνικες έχει μετατεθεί η ουσία μόνο στον ερμηνευτή. Αυτό είναι μέγα λάθος. Αφαιρείτε η ιερότητα της μουσικής όταν θαυμάζεις τον τρόπο με τον οποίο παίζεται και όχι η ουσία της. Η ουσία της είναι δίπολος ή τρίπολος. Θα μπορούσε να είναι διασκεδαστική και ψυχαγωγική. Το κύριο είναι να μας συνδέσει με τον εσωτερικό μας κόσμο .

Για να επανέλθω, πήγα για να βοηθήσω την αγαπημένη μου Μελίνα Ασλανίδου. Δεν πρόδωσα καμία από τις αξίες μου. Δίδαξα αυτό που είχα να διδάξω. Όποιος με άκουσε με άκουσε! Όταν φύγει όλη αυτή η μπόρα, με ένα δύο παιδιά τα οποία τα εκτίμησα, ίσως και να συνεργαστώ. Αλλά να φύγει όλη αυτή η αναταραχή. Ίσως μετά από 2 χρόνια.

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας

Είναι ο αδερφός μου, είναι η οικογένειά μου. Ξεκινήσαμε από παιδιά. Κάναμε τους –Τερμίτες-. Οριοθετήσαμε τις Αρχές μας- την Μουσική μας, τα ανακαλύψαμε όλα παρέα. Μια παρέα ήμασταν. Εγώ ο Λαυρέντης, ο Παύλος, ο Φίλιππος και άλλοι 50 μαζί. Σε πολλές συναυλίες ο Λαυρέντης έρχεται και τραγουδάει δικά μου τραγούδια σε πολλές συναυλίες μου σαν απλός τραγουδιστής και εγώ πηγαίνω σε εκείνον και παίζω κιθάρα. Είναι σχέση ζωής. Θα συνεχίσουμε να είμαστε έτσι. Δεν αλλάζει κάτι. Απλά την τελευταία διετία- τριετία κάνουμε διαφορετικά πράγματα.

Μελλοντικά σχέδια; Μιλήστε μου για την συνεργασία σας με τον Στέφανο Κορκολή

Με τον Στέφανο Κορκολή γνωριστήκαμε προσφάτως. Είναι καλλιτεχνικοί λόγοι για τους οποίους ανταμώσαμε. Όπως δει ανέφερα έχω ξεκινήσει με την κιθαρωδία μου να κάνω συνεργασίες. Ο Στέφανος αν και παίζει πιάνο είναι υψηλός κιθαρωδός. Είναι υψιλοδονητικός παίχτης. Είναι ανάμεσα στους 10 καλύτερους πιανίστες της Ευρώπης. Είναι εξαιρετικός συνθέτης. Είναι ο καλύτερος της γενιάς μας. Έχει την ικανότητα να τραγουδάει τα τραγούδια του. Άρα είναι και εκείνος κιθαρωδός. Μου κάνει. Στην προσωπική μου επιθυμία να συνεργαστώ με τους ανθρώπους, τον πλησίασα. Του έκανα πρόταση συνεργασίας την οποία και την δέχτηκε. Τα τραγούδια μου, τα τραγούδια του, κάποια κλασσικά τραγούδια παιγμένα με κάποιο διαφορετικό τρόπο, με κάποια προσέγγιση δική μας. Τα νέα ακυκλοφόρητα τραγούδια μου, τα δικά του ακυκλοφόρητα και πάμε να ξεκινήσουμε την συνεργασία. Με μία μικρή ορχήστρα. Είναι ένα πείραμα που έχει ξεκινήσει. Βρίσκεται εν εξέλιξή. Οι πρώτες συναυλίες πέτυχαν στην Θεσσαλονίκη. Κάναμε συναυλίες σε ένα μεγάλο θέατρο με υψηλότατο επίπεδο δεξιοτεχνίας και καλλιτεχνίας. Παίζουμε μεθαύριο στην Μυτιλήνη στο Δημοτικό Θέατρο. Είναι και αυτό sold out, πουλήθηκαν ήδη όλα τα εισιτήρια. Την επόμενη βδομάδα στις 23 παίζουμε στην Αθήνα στο ρυθμό Stage. Για αυτό θα χρησιμοποιήσουμε extra μουσικούς. Έτσι κλείνει η πρώτη συνάντησή μας που είναι η Ανοιξιάτικη περιοδεία και έπειτα θα ακολουθήσει η μεγάλη Καλοκαιρινή περιοδεία.

Στις 21 του Ιούνη ίσως κάνω μία παράσταση στην Ακρόπολη ή στην Πνύκα, ίσως κάπου αλλού.

Ετοιμάζω τώρα την ταινία που ήδη προανέφερα στην οποία έχω γράψει την μουσική η οποία θα βγει τον Οκτώβρη. Βρίσκομαι στο στούντιο και κάνω ένα δίσκο δικό μου με 10 δικά μου τραγούδια τα οποία θα τραγουδήσω εγώ. Ήδη είμαι στούντιο παράλληλα με το δικό μου γράφοντας 10 νέα τραγούδια για τον Βασίλη Λέκκα. Επίσης ετοιμάζω μία παράσταση η οποία ονομάζεται Orlando και είναι βασισμένη σε κείμενο της Virginia Wolf η οποία θα κάνει πανευρωπαική περιοδία. Αρχή γενομένης τέλη Οκτωβρίου με 3 συνεχόμενες συναυλίες στο Παρίσι, με ξένους συντελεστές, όχι Έλληνες και θα συνεχίσουμε μετά στα υπόλοιπα κράτη, Μιλάνο, Ρώμη, Βερολίνο, Λονδίνο, Νότια Γαλλία και έπειτα Αθήνα. Ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες.

Πηγή: touristorama.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας στο Χαλκιδική360.
Σας ενημερώνουμε ότι τα σχόλια θα αναθεωρούνται πριν δημοσιευτούν στο Χαλκιδική360, για αυτό μην ανησυχήσετε για την τυχόν καθυστέρηση στην εμφάνιση τους.Παρακαλούμε χρησιμοποιείτε μικρούς ελληνικούς χαρακτήρες!
Σχόλια σε αγγλικούς χαρακτήρες ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!