Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

Εισιτήρια ΟΑΣΑ - Φθηνότερα ή ακριβότερα;


Στις αρχές Ιουνίου ανακοινώθηκε από τον αρμόδιο Υπουργό η μείωση του ενιαίου εισιτηρίου στα ΜΜΜ από το 1,4€ στο 1,2€, μείωση της κάρτας απεριορίστων διαδρομών σε όλα τα ΜΜΜ από 45€ σε 30€ και η κατάργηση του απλού εισιτηρίου των 1,2€ μαζί με την κάρτα ΟΣΥ (Λεωφορεία-Τρόλλευ) που κόστιζε 20€...

Οι παραπάνω μειώσεις, κατακρίθηκαν από αρκετούς ως «αυξήσεις» μιας και μειώνεται ο χρόνος του ενιαίου εισιτηρίου κατά 20 λεπτά και καταργείται η κάρτα απεριορίστων ΟΣΥ.

Ας δούμε αναλυτικότερα τι ισχύει:
Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε η κατανομή επιβατών ανά τύπο κομίστρου:
Απλό(1,2€) 33%
Ενιαίο (1,4€) 26%
Μηνιαία κάρτα ΟΣΥ (20€): 14%
Μηνιαία κάρτα ΣΤΑΣΥ (45€): 14%
Ετήσιες κάρτες: 5%
Άλλο: 8%

Οφέλη ανά κατανομή χρήσης κομίστρου:


Απλό – 33% επιβατικής κίνησης
Όσοι πλήρωναν για το απλό εισιτήριο μονής διαδρομής για ένα μέσο, είναι κερδισμένοι διότι ναι μεν δεν πληρώνουν περισσότερα ή λιγότερα αλλά πλέον αποκτούν δικαίωμα με την τιμή του εισιτηρίου που ως τώρα πλήρωναν για μια διαδρομή, με ένα μέσο και για μία χρήση, τώρα να κάνουν όσες διαδρομές θέλουν με όσα μέσα θέλουν στο χρονικό όριο των 70 λεπτών

Ενιαίο – 26% επιβατικής κίνησης
Οι περισσότεροι από όσους πλήρωναν παλαιότερα ενιαίο 1,4€ τώρα ευνοούνται διότι η τιμή πέφτει στα 1,2€. Δεν ευνοούνται όσοι χρησιμοποιούσαν και τα 90 λεπτά για να πραγματοποιήσουν τις μετακινήσεις τους. Συνήθως τέτοιες περιπτώσεις ήταν στυλ «πετάγομαι να κάνω μια σύντομη δουλειά και επιστρέφω αμέσως».

Η συντριπτική πλειοψηφία ανήκει σε κατηγορίες που ευνοούνται όπως όσοι πηγαίνουν στις εργασίες τους, φοιτητές που πηγαίνουν στις σχολές τους, όσοι χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για να πάνε για βόλτα, καφέ κτλ που έτσι και αλλιώς δεν επιστρέφουν με το ίδιο εισιτήριο Με λίγα ευνοούνται όσοι δεν λογαριάζουν στο 90λεπτο για να ολοκληρώσουν την μετακίνηση τους πήγαινε-ελα.

Το κύριο επιχείρημα όσων υποστηρίζουν ότι η τιμή αυξάνει λέει ότι μειώνεται ο χρόνος και άρα δεν θα προλαβαίνει ο κόσμος να πάει στην δουλειά του και ότι το κόστος ανά λεπτό διαδρομής αυξάνει.
Σχετικά με το ότι ο κόσμος όταν το εισιτήριο ήταν 90 λεπτά οι δουλειές διεκπεραιωνόντουσαν ενώ τώρα με 70 λεπτά δεν θα προλαβαίνουν, μόνο γέλιο προκαλεί διότι:
Ακόμα και αν τελειώσει το 70λεπτό μπορείς να ξαναεπικυρώσεις το εισιτήριο και να ολοκληρώσεις την διαδρομή σου χωρίς να επικυρώσεις νέο εισιτήριο.
Πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν όσοι σε αυτά τα κρίσιμα 20 λεπτά, πρέπει να αλλάξουν άνω των 2 μέσων. Το πόσοι μπορεί να είναι αυτοί ως ποσοστό επί του συνόλου το αφήνω στην λογική σας.

Από το παραπάνω καθίσταται σαφής και η γελοιότητα του επιχειρήματος ότι το κόστος ανά λεπτό διαδρομής αυξάνει. Δηλαδή:
Παλαιό κόστος ανά λεπτό διαδρομής 0,0156€
Νέο κόστος ανά λεπτό 0,0171€

Όχι αγαπητοί δεν αυξάνει, διότι οι περισσότεροι ολοκληρώνουν τις μετακινήσεις τους εντός 70 λεπτών ή αν τα υπερβούν η κοινή λογική λέει ότι στα 20 λεπτά που είναι η διαφορά θα κοντεύουν οπότε απλά ξαναεπικυρώνουν το ίδιο εισιτήριο. Οι απλοϊκά ή πονηρά σκεπτόμενοι που κάνουν τους ανωτέρω υπολογισμούς θεωρούν πως το 100% όσων χρησιμοποιούν το ενιαίο εισιτήριο χρειάζονται πάνω από 70 λεπτά για να ολοκληρώσουν την μετακίνηση τους και μάλιστα ότι ειδικά στα τελευταία 20 λεπτά θα χρειαστεί να αλλάξουν πάνω από 2 μέσα!
Εννοείται ότι γελάνε και τα κράσπεδα με αυτήν την χοντροκομμένη προπαγανδιστική μπουρδολογία διότι:

(Α)
Παλαιό κόστος ανά λεπτό διαδρομής ως τα 70 λεπτά διαδρομής 0,02€
Νέο κόστος ανά λεπτό διαδρομής ως τα 70 λεπτά διαδρομής 0,0171€

(Β)
Παλαιό κόστος ανά λεπτό διαδρομής ως τα 90 λεπτά διαδρομής 0,0156€
Νέο κόστος ανά λεπτό διαδρομής από 70 ως τα 90 λεπτά διαδρομής εφόσον είσαι στο τελικό στάδιο μετακίνησης (επανακύρωση εισιτηρίου) 0,013€
Νέο κόστος ανά λεπτό διαδρομής από 70 ως τα 90 λεπτά διαδρομής εφόσον χρειάζεται να αλλάξεις πάνω των 2 μέσων 0,0171€

Φυσικά η μείωση του χρόνου ισχύος του νέου ενιαίου εισιτηρίου δεν ευνοεί το φαινόμενο παράδοσης των εισιτηρίων από τον έναν επιβάτη στον άλλον οπότε οι απανταχού τζαμπατζήδες (και οι υποστηρικτές τους) δικαιολογημένα σκούζουν.

Μηνιαία κάρτα ΟΣΥ – 14% επιβατικής κίνησης
Όσοι πλήρωναν την μηνιαία κάρτα ΟΣΥ των 20€ θα χρειάζεται να πληρώνουν 30€. Εδώ πράγματι υπάρχει μια σημαντική αύξηση στο μηνιαίο κόστος 10€ ανά χρήστη, ωστόσο αποκτούν πρόσβαση σε όλα τα μέσα για όσες διαδρομές θέλουν μιας και η νέα ενιαία κάρτα θα ισχύει για όλα τα Μέσα

Μηνιαία κάρτα ΣΤΑΣΥ 14% επιβατικής κίνησης
Όσοι πλήρωναν μηνιαία κάρτα ΣΤΑΣΥ ευνοούνται καθώς υπάρχει σημαντική μείωση της τάξης των 15€ ανά χρήστη. Μιας και οι χρήστες καρτών ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ έχουν ίδιο μερίδιο επιβατικής κίνησης (από 14% έκαστοι) προκύπτει εξοικονόμηση χρημάτων για το κοινό, μιας και οι μεν πληρώνουν 10€ παραπάνω, ωστόσο οι δε 15€ λιγότερα.

Επίλογος
Η συνολική εικόνα είναι ότι όσοι ευνοούνται είναι σαφώς περισσότεροι από όσους θα χρειαστεί να πληρώσουν παραπάνω.
Για την πλειοψηφία όσων καλούνται να πληρώσουν παραπάνω, υπάρχει μια ανταποδοτικότητα μιας και αποκτούν δυνατότητα χρήσης όλου του συστήματος ΜΜΜ.
Σίγουρα κάποιοι θα πληρώσουν παραπάνω για τις ίδιες διαδρομές που έκαναν πριν τις αλλαγές. Αυτοί ωστόσο, όπως εξηγήθηκε ανωτέρω, είναι λίγοι.


ΥΓ. Σε αυτό και μόνο το άρθρο ας παραβλέψουμε το γεγονός ότι το μισθολογικό κόστος ΟΑΣΑ είναι σχεδόν όσο ολόκληρος ο κύκλος εργασιών του με αποτέλεσμα κάθε επισκευή ή αγορά νέου μεταφορικού μέσου ή δικτύου να πρέπει να επιβαρύνει με ελλείμματα τον κρατικό προϋπολογισμό δηλαδή την τσέπη των φορολογούμενων. Και πως να μην συμβαίνει αυτό με μέσο μισθό 1.703€ το 2013 (ήταν 2.171€ το 2012).


Πηγή: antilogos-gr.blogspot.com




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιό σας στο Χαλκιδική360.
Σας ενημερώνουμε ότι τα σχόλια θα αναθεωρούνται πριν δημοσιευτούν στο Χαλκιδική360, για αυτό μην ανησυχήσετε για την τυχόν καθυστέρηση στην εμφάνιση τους.Παρακαλούμε χρησιμοποιείτε μικρούς ελληνικούς χαρακτήρες!
Σχόλια σε αγγλικούς χαρακτήρες ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων!